München 1978, Margaretha en Wolfgang Ley richten het fashionlabel Escada op. Margaretha is het creatieve brein van het label, wat niet vreemd is met haar achtergrond als model en opleiding tot kleermaker. Zij kiest graag voor ongebruikelijke combinaties van patronen en kleuren. Ook de exclusieve borduursels en de uitbundigheid in haar designs spreken enorm aan. Escada, wat in het Portugees ‘trap’ betekent, wordt al snel een gevestigde naam in de fashionindustrie. Met klanten als prinses Diana, Kim Basinger en, meer recentelijk, zangeres Rita Ora weet het merk de aandacht voortdurend op zich gericht. In 1990 wordt de Escada geurlijn op de markt gebracht.
Escada geuren zijn bloemige geuren vol levenslust. Een Escada geurtje is speels, jeugdig met een gezonde dosis frivoliteit en nonchalance om toch volwassen te zijn. Qua herengeuren is het assortiment van Escada beperkt. Favoriete geuren voor mannen zijn Escada Absolutely Me Eau de Parfum en het houtachtige Escada Sentiment Pour Homme Eau de Toilette met noten van jeneverbes, ceder en nootmuskaat. De keuze wat betreft Escada damesgeuren is groot. Vooral Escada Flor Del Sol Eau de Toilette, Escada Especially Escada Elixir Eau de Parfum en het recent uitgebrachte Escada Candy Love Eau de Toilette met noten van suikerappel, vanille en slagroom, zijn zeer geliefd bij vrouwen.