In 1964 introduceerde het exclusieve Fabergé concern een lijn lichaamsverzorgingsproducten speciaal voor mannen onder de naam Brut. Parfums, eau de toilettes en aftershaves nemen een belangrijke plaats in het assortiment in. Het Fabergé concern werd overgenomen door Unilever, dat een Nederlands tintje heeft. De filosofie achter de Brut geuren is dat de luchtjes van dit merk tot de basisuitrusting van elke man zouden moeten behoren. Deze ambitie zie je terug in de prijsstelling van de geurtjes, want deze zijn zeer betaalbaar en daardoor bereikbaar voor een grote groep mannen. Brut luchtjes zijn over de hele wereld verkrijgbaar en erg populair.
Brut geuren zijn geuren zonder pretenties. Een Brut eau de toilette is gewoon een lekker luchtje en heeft volgens het merk geen stoere omschrijving nodig. Doe maar gewoon, draag een Brut geurtje, is dan ook een definitie die uitstekend past bij dit no-nonsense merk. De meest geliefde Brut herengeuren zijn Brut Splash On Lotion, de geuren uit de Brut Original -lijn en het aromatische Brut Black Eau de Cologne met noten van anijs, lavendel en basilicum.